AFA Försäkring ändrar rutinen för anmälan

Publicerad torsdagen den 5 april 2018

AFA Försäkring ändrar rutinen för att anmäla och söka ersättning på webben.

För att förstärka skyddet av personuppgifter kommer den anställda endast att kunna anmäla och söka ersättning på afaforsakring.se genom att logga in med bank-id på Mina sidor. Förändringen gäller anmälan om försäkring vid föräldraledighet (FPT), sjukdom (AGS)  och arbetsskada (TFA). AFA Försäkring ändrar anmälningsrutinen för en försäkring i taget från och med den 16 april.

Enklast gör man en försäkringsanmälan via webben, men det går också att göra en anmälan via telefon eller blankett.

Läs mer om den förändrade anmälan hos AFA Försäkring.

Vi hjälper arbetsgivare att ha koll på kollektivavtalad försäkring och pension.

I vilken roll besöker du sidan idag?